söndag 21 oktober 2012

Var på..

...skattjakt igår. Jag och Mika bestämde oss för att vi skulle ut och jaga "skatter" som Naturkompaniet har lagt ut, skattjakt 365. På morgonen klockan 10.00 så lade de upp en karta som visade 63 olika platser i landet, där det skulle finnas en flaska med ett presentkort i, samt en kod att scanna.

Super duper kul, så när klockan var slagen så hade vi bilen i rullning och körde...mot Avesta. Kollade karta, pekade, vände, körde tbx..pekade och körde fel  (den ena klarade uppgiften bättre än den andre..)
 

Tyvärr så var flaskan redan borta när vi kom fram, så vi scannade och drog vidare...till Västerås. Någonstans utanför Västerås i nån skog skulle den där jävla flaskan finnas med presentkort i, vi delade upp oss och skulle leta på varsit håll. När jag letar febrilt efter den där "lappen" (slår lixom slint i huvve på en, man ska hitta den där flaskan till vilket pris som helst) tront på fan att det kommer en karl gående som frågar -är du på skattjakt? Svamlade lite och sen försökte jag leta vidare..när vi sen hittade lappen så var flaskan borta.

Så du din jävla skogsmulle utanför Västerås som tog min "flaska", hoppas du skär dej på presentkortet, ville oxå ha en flaska jue... :)




Nackdelen var att dom inte hade lagt ut nå "skatter" i Dalarna..!? Man kan ju hoppas till nästa gång att dom fördelar lite bättre så alla har lika stor chans (jag).


Nä, åka till Smb och få lite söndagsmat av mamma och sen  blir det soffläge :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar