fredag 12 oktober 2012

Miss Juli-86

Efter gårdagens ösning av sand (hjälpte pappa fylla igen efter grävningen vid huset) så finns det nog ingenstans i och på kroppen jag inte har ont. Har en kompis som säger att det är bra med träningsvärk...idetta fall håller jag nog inte med, fick jag så skulle jag bara sitta helt still och vänta ut den.

Ska dit efter arbetet i morgon och fortsätta...

Tog även hand om bilen igår, blev en nogrann tvättning och vaxning. Man får en härlig känsla av välbefinnande när det är klart och härligt att åka i en ren bil. Faktiskt lite roligt att pyssla med bilen..så nu blänker pärlan och den är ren invändes. Förstår varför karlar alltid har dealen att de tar hand om veden, bilen och snöskottningen...medans kärringarna tar hand om allt inne, f-n dom är så mycket smartare, klart dom väljer det som är roligast och sen får det att låta som världens undergång...


Om jag visste när jag var 20 år och tyckte det var piss att sitta på en hög med däck eller nån pall i ett garage, väntandes..och väntandes, på att pojkvännen skulle bli färdig nån gång, att när jag är 34 år skulle få göra vad som helst för att få sitta still, lääänge, på en pall eller en hög med däck...så skulle jag inte tyckt att jag var riktigt klok.

Att bara lyssna på radio, titta på nå storbystade fruntimmer med rem i arselet och som slickade på en skiftnyckel el dyl (inget jag är i behov att se) men med tanke på att alla garage jag varit i, förutom pappas så hänger dom där. Att få sitta still och dricka kaffe och fundera ut nå roliga äventyr eller läsa aftonbladet...

Undra vad jag ska ha i mitt garage när/om jag får ett nångång. Blir väl säkert en storbystad med rem i arselet för jag får säkert inte tillgång till det, utan får väl vackert hålla mej till köksavdelningen. men OM...så skulle jag ha en skön soffa, som jag kunde vila i, en fin färgglad hink med tvättsaker till pärlan i och en fin vyplansch på väggen...haha  ;)

Vi vet, att ni vet, att vi vet att ni vill ha garaget för er själva. Låtsas att ni städar eller har nå akut som måste fixas på bilen, men att ni i själva verket knäpper en öl och sitter på en fälg och njuter av den lilla frihet ni precis "tror" att ni lyckas lura till er, att ni med stolthet tittar på alla nummerplåtar ni sparat och tittar på Miss Juli-86 och tänker -du ska få följa mej till graven, om jag så ska gömma dej i "spilloljetråget"..(vet inte om det finns nått som heter så men tyckte det lät bra).

Om jag nu får ett garage en vacker dag så visar det sej..lovar att ni är dom första som ska få veta det :)

Nä..lägga sej och hoppas att kroppen har fått tbx orken tills imorgon..go natt och sov gott! :)



1 kommentar:

  1. Och ett måste, när du sitter där på din garagestol, är Eddie Meduza ur kassettbandspelaren. Denna ger massiv garagekredd:
    http://youtu.be/OOeLeS8hWns

    SvaraRadera