tisdag 9 oktober 2012

Går som...

...katten kring het gröt runt diskhon här hemma, luktar dödens makaroner. Man skulle kunna tro att man har ordning på pinalerna när man är själv (och 34 år), att aldrig diskhon svämmade över eller att kläderna ligger där dom ska. Finns ingen som kan röra till det som mej. Jag som alltid knäskurat golven för det blir inte rent av moppen..?! dammat pryttelhyllor och bytt gardiner, tvättat regelbundet, så att inte underkläderna skulle ta slut (nu köper man bara nya, så har man löst det problemet) Ibland saknar jag den tjejen, fast bara ibland, för varför bona golv när man kan göra så mycket annat roligt! :)

Ändå så hatar jag när det är stökigt, jag hatar att ha disk, jag vill ha snyggt i garderoben, vill ha ordning och reda..hatar när bilen är smutsig och full i grus. Om det är för att man blivit lat eller att man tänker "hinner sen, ska bara" eller att "du har slitit ut dej i ungdomen med städning så du är värd lite skit i hörnen"..vad vet jag!! Folk har ju iaf överlevt när dom hälsat på, men för mej som alltid varit en nogrann och ordningsam person, som alltid vet vad allt finns och allt har sin plats, så kan man väl kalla det en smärre katastof just nu...

Förr var jag inte bara ordningsam, jag var alltid i tid, i överdriven tid, det var då, nu kommer jag komma försent till min egen begravning. När jag springer ner för trappen på morgonen så får jag köra huvud-axlar-knä och tå..knä och tå..måste lixom känna så bh:n sitter på, titta ner och se om man har byxor och så kör man ner näsan i armhålan och checkar läget...jodå jag fick på mej deo :)

Kan då tala om för er det berör (chefer) att jag kommer i tid..märkligt kan tyckas men jag är på pricken, jämt, och det är väl det som räknas..eller hur? Av nån andledning så sitter byxorna på, jag är i tid, begravingen har vi dock inte sett än, men var lugna, är nog på pricken då oxå.

Avundas er som sitter på morgonen och funderar varför klockan går så sakta, om ni ska ta ett varv med dammsugaren innan ni ger er av eller som jag hörde på lobbyn i fredags..man går på ett träningspass 06.30 på morgonen?? Jag kan oxå flyga upp ur sängen om jag har nått roligt framför mej (kanske ska lura mej imorgonbitti och säga att jag ska ut på äventyr och sen när jag står där och hoppar av glädje så..nehää)

Samtidigt så vill man ju minnas tbx på roliga saker man sett eller gjort..kul att visa barnbarnen album med kort när man ligger och knäskurar golv eller står och dammar -här barn ska ni få se, 2010, året då mormor köpte sin första microfibertrasa...åhh mormor..

Blir ju inte bättre när snön kommer, i vintras låg slalomutrustning och längdskidor utspridda härsan och tvärsan delat med vinterjackor och skidbrallor på 53 kvadrat. Höll på slå ihjäl mej många gånger kan jag säga, när man varit för lat och lagt dom i hallen, för att man inte orkat bära dom de resterande två metrana in i vardagsrummet..haha :)

Men vem vet, kanske är 2013 det år jag kommer ha den mest skinande lägenheten, ha "mest rena" underkläder av mina vänner och få känna hur det känns att slå på kaffebryggaren först på jobbet på morgonen.

Nä dax att diska :)












3 kommentarer:

  1. Som sagt, jag tycker att vi som läser denna roliga microessä ska börja outa dig.
    Du kommer ju att kunna leva gott på detta utan en massa "dagens outfit" foton. Tänk att (s)trosa runt i morgonrocken och kaffekoppen till halva dagen och bara behöva blogga lite. Microfiberduksfabriken och några skidtillverkare skulle garanterat skriva kontrakt.

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Du är helt otrolig! Skulle ju kunna skriva krönikor o make some money ;-)
    Låter bra att du kommer i tid till jobbet, det var det som oroade mig mest ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag anade det, därav förtydligandet i texten haha. Make some money..I like!! ;)

      Radera