söndag 7 oktober 2012

Enkelrum och julpyssel

Tittat på Battleship...igen, vilken film. Ätit mer kinamat än vad som är brukligt, samt lite lätt illamående av allt smågodis. Har varit trött hela helgen efter fredagens utgång, det känner på den gamle..

Helgen har även inkluderat promenad, kaffebesök, mer promenad, besök hos Anna, Jake och Tyra, mat, ännu mer promenad (hm, jag som trodde jag var slut efter Irishen och ölen..) Blev prat om att vi ska ha en pysselkväll i december, ska bli skoj. Hoppas att vi som lagt ner pysslandet lite, bara får sitta och prata och kanske ev hjälpa till att provsmaka.. :)
 
 
Denna lilla skitunge ska jag lära allt jag kan och lite till...
 
 
Har suttit på eftermiddan och försökt fått fram ett ungefärligt pris på ett enkelrum, stört omöjligt, måste vara "fel" på min dator. Detta är varför jag alltid ringer och bokar, så man får svar direkt..skulle bara fösöka kolla på pris till hotell Diplomat Åregården utifall att, jag kommer på att jag ska åka dit en liten sväng..ev..kanske..skulle vara skoj och då vet man på ett ungefär vad en hotellnatt ligger på, är ju inte en sak man sparar till lixom :)

Meeen det går inte, varje jävla datum (alla datum i månaden) jag tittat på så är inte hotellet tillgängligt (har gått igenom november-mars). Har dom planat det till marken? är det fullbokat? har dom stängt vintertid? vill dom inte ha tbx mej?
 
....sen när jag kikar vidare så får jag se detta -förra året så öppnade kabinbanan i februari, februari? jag var där och gick i augusti, nog f-n var det snö på toppen där då, mycket märkligt, varför öppna i februari om det redan finns snö i augusti...fattas det snö på nått ställe så får man väl vackert ta av sej skidorna och gå en bit eller så märker man väl när det tar tvärstopp..man har ju hjälm på sej, hur jävla svårt kan det vara? Kan det vara att det är fmkt snö? (kan det ens vara möjligt? kan väl aldrig bli förmkt..eller?). Jag får väl vänta och se, man vill ju åka överallt om man ska dit, då menar jag inte stupet vid hoppen, jag väntar lite med det.. ;)

*Här är priser på enkelrum från det datumet till det datumet..
*Här ställer du bilen..
*Här ställer du dina skidor...följ pilarna till förrådet...pjäxorna ställer du här..
*Har du lågt blodsocker tryck här..
*Har du kommit vilse, ring, stå kvar, snyggingen på skotern är där om fem röda..

Står att Trysil ska öppna i november, jag tror på Trysil, iaf för tillfället...

Haét gött :)


.









 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Kabinbanan kan inte köras på grund av för mycket snö och is på toppen. Master och linor isar igen. Så kan det vara på högzoner. Vinden ställer också till det. Personal tar sig inte upp etc etc.
    Åre är säkrast på våren om man ska åka i Högzonen. Annars får man nöja sig med Tott, VM, Björnen, Duved, Rödkullen eller Ullådalen. Eller Trysil fram till vårsolen tittar fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, ingen högzon alltså! Jag tackar för svaret :)

      Radera