söndag 28 oktober 2012

Skvättar och mingel

Ringde och bjöd in mej på kaffe hos Åsa och Micke igår, slutade med att jag blev bjuden på både mat och Irish (dom övertalade mej att stanna). Sen fixade vi en biljett till mej och vips..så hamnade jag på ölfestival :)


Man fick ett glas när man kom..som man skulle släääpa runt på hela kvällen, och köpa små skvättar av öl från små bryggerier, skitdrygt att köa så jag satsade på hela flaskor :)

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt, är nog riktigt skoj om man är ölfantast (det är jag, men, ja inte av detta). Ölen smakade blommor, diskmedel (har ej provat, men om jag skulle så skulle det nog smaka som ölen), tjära och gud vet allt konstigt, fick smaka nått av Micke som skulle fått en fullvuxen häst att rasa omkull...bara av lukten...fy fan!

..folk minglade runt, kryssade på sina lappar, satte betyg, köade lite till
..jag minglade oxå, tittade på lappen, tittade lite till, struntade i lappen ;)
 
innan det stängde så satt de fram en skål med detta på bordet där vi stod..??
Man kunde köpa choklad från Spinor och nån delikatesstallrik,
detta var nog det som blev kvar, en skål med hopjox, folk åt och såg glada ut, jag såg
nog mest förvånad ut...
 
hamna på lönnkrogen på vägen hem (en liten "svartklubb" i kapellet)
korv med bröd och en Mariestad..."hallelujja".. :)
 När vi kom "hem" så låg detta på sängen, lite gulligt.. :)
                                                           
Kort och gott så var det en rolig kväll och något att bocka av innan jag dör listan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar