onsdag 17 oktober 2012

Efterlängtad snöflinga och däckdimension

Tog en promenad idag och när jag började gå så sken solen från en blå himmel, en riktig höstdag. Efter ett tag så mulnade det på och blev kallare, kändes som om snön hängde i luften. Tror jag tittade mer upp mot himlen på hemvägen än jag tittade på hur jag gick (var tacksam jag var ensam, annars hade väl folk trott jag varit full så som jag vinglade) Väntande på att det skulle börja snöa, men det dalade inte ner en endaste liten flinga, sen blev det naturligtvis varmare och som vanligt började det regna.



 I mitt yrke så ska jag helst ha ett leénde hela dagarna. Måste hela tiden tänka på att vara professionell, får ta stryk från de boende och ändå måste uppträda efter konstens alla regler. Får försöka svara på frågor från anhöriga så gott det går, vet jag inte så får jag inte säga "jag vet inte". Jag får ta emot skit från boende, anhöriga chefer och gud vet alla människor och det finns nog ingenting som jag inte har blivit kallad. Meeen vad som än händer och sker så måste jag visa min serviceinriktade sida, vad och hur jag än tänker, hur ointresserad och trött jag än är...så är det bara!

Blir så jävla förbannad när andra som ska ge service inte sköter sitt jävla jobb. Gick in på en firma eller verkstad eller däck någonting..Ska kolla runt vad nya vinterdäck till pärlan kostar och i dagens läge så skiljer det ju på priser, det är ju en billig livförsäkring, men va f-n jag ska ju köpa skidor oxå.. :)

Kommer in i "butiken" och frågar vänligt -Hej! Tänkte bara höra vad ni tar för nya vinterdäck till en clio, sätta på dem på fälg och balansera...(ja jag måste ha direkta priser, kan inte veta om sånt ingår när man köper nya däck eller inte). Killen frågar om däckdimension (hade jag naturligtvis inte tagit reda på) men bilen stod utanför synlig. Killen svamla lite och sa att han skulle hämta en annan kille som hade koll...ut kommer en skrattande karl..och jag talade än en gång om vad jag ville veta, den karln svamlade oxå varpå en tredje kille kommer ut och skrattar och drar ett skämt..så skrattar de lite till..karln frågade om däckdimension och jag svarade att jag vet inte men bilen står utanför, jobbar man med däck kan det väl inte vara så svårt att gå ut och titta på däcket..eller har jag fel? (om man nu vill sälja nått förståss).

En av killarna halvligger över disken och skrattar åt någonting och de pratar mer med varann mer än att ägna mej tid! Verkar ointresserade av att sälja/service. Till slut öppnade en av killarna dörren och tittade på mina däck, sa till karln vad jag hade, fick ett pris av karln som jag dock inte hörde för han satt flera meter från disken med sidan till så tre gånger fick jag säga -ursäkta jag hörde inte vad du sa! För de skrattade, halvlåg över disken, spelade musik i butiken OCH jag har dålig hörsel..

Man blir ju tokig och skit förbannad när man står och väntar och vill ha hjälp, spelar ingen roll om det har med bilar att göra. Om ni tycker att jag är en "korkad blondin", eller tycker det är drygt med frågor, vad ni än säger när jag gått det skiter jag i, ni får kalla mej och tycka vad ni vill, har blivit kallad det mesta. Meeen när jag står där ska ni fan se trevliga ut, vara serviceinriktade och svara på alla mina dumma frågor...sisådäså.

Nä, tänker handla mina däck någon annanstans och vad ni bryr er om det är nog föga, men bara för att!

Hej svejs! :)








 
 
 


1 kommentar:

  1. Vilken tur att du inte behöver vara trevlig när du är ledig. Jag skulle ha gått ut genom dörren efter att försäljare #2 misslyckades med att sköta sitt jobb.

    SvaraRadera