måndag 15 oktober 2012

Har arbetat...

...kväll och innan klockan var slagen och nattjejen skulle komma och byta av mej så satt jag i soffan och väntade, med en boende bredvid mej. Alla andra låg och sov, det var tyst, nästan, bara ytterst ytterst lite ljud på tv:n. Plötsligt började det larma från ett rum, det rummet som den boende som sitter bredvid mej har...

Jag VET att ingen annan var uppe, snacka om att hjärtat sitter i halsgropen, hatar när sånt här händer, har man sett så mycket film som jag har gjort och sen har en fantasi utan dess like och sen är lite sådär mörkrädd, ja ni kan ju tänka er! Fick lov att ta mobilen och ringa, fick tala om i luren att -du måste följa med mej när jag öppnar en dörr för det larmar..(Tror inte riktigt personen fattade någonting) ..sen sa jag -de var ingen här, tack och lov...hahaa...hej då!

Nattpersonalen säger att det händer lite mysko saker lite då och då, själv skulle jag dö om det stod en liten tjej med mörkt långt hår innanför dörren (menar inte Jessica). Eller om jag vaknade av att en rödhårig liten pojke står och skrattar vid fotändan vid min säng, finns lixom ingen logisk förklaring. Skulle det stå en karl, nån som brytit sej in och är så dum att han tror det finns mat...eller ett fruntimmer som brytit sej in och vill stjäla min dyra inpackning, som jag bara var tvungen att ha, dom möjligheterna finns ju. Men en mörkhårig tyst liten flicka eller en rödhårig skrattande pojke, det skulle få mitt hjärta att stanna.

Om det är gamlingarna som kommer tbx och spökar eller om huset är byggt på nått gammalt fängelse som fanns får miljoner triljoner år sedan det vet jag inte (kan hända att jag fick det från nån film, högst troligt) men nattjejen sa att de brukar säga högt -ge er av eller om det var -vad vill du? , är lite tveksamt för jag hade bråttom hem så jag kommer inte ihåg riktigt vad hon sa.

Kan det vara så att denna jobbhelg med tillhörande ösning av sand kan göra att min kropp är helt utmattad och min fantasi har skenat iväg lite väl överdrivet? Säkerligen så var det bara var nå fel på larmet eller att det var en liten spindel som kilade förbi golvlarmet och ville ge igen för gammal ost...

Hur som haver är det inget som inte lite sömn och en ledig dag kan bota :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar