måndag 1 oktober 2012

Frisslockar och funderingar

Har varit ledig idag, sov som vanligt alldeles för länge..men men. Har varit till Söderbärke på kaffe, annars har dagen gått i slöhetens tecken.

Har skickat iväg ett mail..ett jobbmail. Känner en som känner nån som i sin tur känner nån..som tydligen söker folk. Vet inte riktigt vad det är för jobb eller vad som krävs men jag skickade iväg ett mail och frågade :)

Dagen har fått sej många funderingar. Om man  har ett jobb som man inte trivs med men ändå tjänar ganska bra, man är ledig mitt i veckan och även förmiddagar så man kan göra/åka på saker som man tycker är roligt ELLER ett jobb där man trivs, har mindre lön och arbetar mån-fre...vad ska man prioritera? jobbet eller fritiden? Ska man gå på rutin eller titta på SoA nätterna igenom och sova bort en ledig dag? Ska man åka slalom på helgerna och tampas med alla andra i backen eller åka mitt i veckan och njuta alldeles själv? Är det slut på kajakpaddling och kaffedrickandes? Ska man arbeta varje midsommar, jul och nyår eller ska man umgås med familj och vänner? Ska man prioritera att vara glad dygnet runt eller kan man stå ut med att bara vara glad på fritiden och en bitterfitta på jobbet? Blir slut i huvudet av alla funderingar, samtidigt som jag vet att det jobb jag har håller på att ta livet av mej...

Och när man ändå funderar så kanske man ska sälja lägenheten, snickra sej ett litet skjul och hoppas på att en riddare på vit häst (tveksamt om det finns någon som orkar med mej, mina frisslockar och allt jag vill göra) kommer och ringer på dörren och vill leva familjeliv :)

Nää..choklad, trendfrisyrstidning och några avsnitt av Opie, Jax och Gemma får avsluta denna dag av funderingar...

Hejsan svejsan :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar