onsdag 26 september 2012

Vaknade..

...klockan 11 idag, ja först vid 08 snåret men tänkte i helvete heller och så somnade jag om. Skönt att vakna och kännas sej riktigt pigg (vore väl fan annars efter ca elva timmars sömn). Tog en tur upp stan för att kolla om det hänt nå nytt...mitt favorit café i stan Priq verkar ha stängt igen, eller så ska dom göra om där inne, vad vet jag, mörkt var det och alla saker var borta. Kikade även i på en skoaffär för att titta om mina skor fanns där, naturligtvis inte, bara i svart (gud nåde om man skulle ta in skorna i flera färger än svart ). Är det konstigt att affärer stänger igen och går i konkurs? Prova ta in ett par bruna Vagabondklackskor så kanske folk handlar och inte åker till andra städer, som jag nu "måste" göra...

Köpte en halskedja av modell längre på Smycka, försökte ta kort på mej själv med den på, men för att ni ska slippa få ett sk bröstkort, ja eller nå liknande iaf så raderade jag dem, samt att en enkel kedja har väl alla sett :)

Läste i en tidning att för varje trappsteg man tar bränner man 1 kalori och att man även bränner kalorier om man står upp, 2 timmars stående = 300 kalorier. Jag har räknat lite och eftersom jag har 44 trappsteg till min dörr och att det lika bra går att dricka kaffe ståendes, så bränner man 388 kalorier fast minus 200 kalorier som bullen innehåller. Summan av kardemumman så bränner ni 188 kalorier om ni kommer och fikar hos mej.

Välkomna! :)



4 kommentarer:

  1. Du är så fyndig i dina klurigheter ha ha! Aldrig tråkigt att läsa wadlingskans blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gör man inte för att få fikasällskap.. ;)

      Radera
  2. Who is the smartest Now? hä hä
    You are!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Read this: When It comes to food, I`m always the smartest.. :D

      Radera