måndag 10 september 2012

Smulor och säkringar

Önskar att jag fick ligga i sängen en hel dag, att dricka kaffe och borsta ner smörgåssmulorna på golvet, att tänka att dom får ligga där till nån annan dag, att bara få läsa och surfa runt på nätet och leta på nya äventyr, fb, blogga om smulorna som ligger som en pyramid nedanför sängen, det önskar jag mej...samt lite till :)

Man har lixom bara en dag ledigt och då ska det göras allt. Vaknade vid 08-tiden men av nån underlig anledning så var klockan hux-flux 10.30?! Bara att upp och köra igång, vad börjar man med, tvätten, städningen, matlådorna, vara social eller träningen? blev inget, åkte till Smedjebacken för att fixa baklyset som vägrat att lysa.

Har suttit med en liten "plastpincett" och dragit ut säkringarna för att se om någon är trasig (hade tydligen en liten lucka bredvid ratten med en hel färgpalett innanför) medans pappa byter lampa, säger åt mej att vrida på tändningen, går framför bilen och säger åt mej att stänga av, vi höll på så en liten stund tills jag drog ut en liten liten röd säkring som var trasig...nu lyser det..allt utom lampan vid registreringsskylten...hejja mej!!

Bilar ska vara nytvättade, fulltankade och gå som på räls när man ska ha dom..
Min bil är som en trisslott, oftast nit, men ibland så händer det, en på tusen, att den är nytvättad, fulltankad och att alla lampor lyser samtidigt.

I somras så tittade en kompis på mej, vägde lite på stolen och viftade lite med tumstocken och sa -är inte konstigt att du är singel, du har ju inga navkapslar på bilen! Idag (efterjag berättat om allt jag ska göra och vill göra) sa min pappa -inte konstigt du är singel, du kan ju inte sitta still, du har ju alla bokstäver man kan ha, varpå min mamma svara -hon har ärvt efter dej! Är det så? Att det är navkapslarna som avgör? Är det så, att det är tjejerna med navkapslar och inga bokstäver som ror hem potten?

Nä dax att kamma till lockarna och bege sej till saxdalen och gratta Robin

Ha en bra dag och tack för hjälpen pappa :)








4 kommentarer:

  1. Jag har inte heller nå navkapslar, föreslår att vi införskaffar oss det, så kanske vi får hångla oss harmynta i höst iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst vi köper dubbel uppsättning.. ;)

      Radera
  2. Precis när jag började läsa dagens inlägg så borstade jag ner smulor på golvet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm! Det kommer komma en dag då jag har störst smulhög på golvet av alla..

      Radera