torsdag 20 september 2012

Träningsskor och fiskedrag

Var till Borlänge igår efter jobbet, skulle ha nya skor..träningsskor (Mina gamla var antika och tror att en del av sulan ligger kvar i träningslokalen, kändes som det iaf). Ibland blir jag så förvånad över mej själv så hälften vore nog. På runda 3.5 minut så hade jag ett par nya hopparuntskor i näven. Efter 34 år så vet man lixom hur kroppen funkar och vad man behöver/passar i för kläder/skor.

När jag satt i bilen så började jag fundera på hur såg skorna ut egentligen? (svart/lila Nike). När jag klev upp imorse (imorse är numera efter klockan 10, jag vet, bedrövligt, men vägrar tro att det har nått med dvdbox på tre säsonger av SOA att göra) så blev jag ståendes i hallen och titta ner på mina nya skor och då slog det mej, f-n vad lila och rosa jag har!

Jag har väl aldrig varit någon fantast av lila eller rosa men likt förbannat så är vinterjackan från ifjol (som jag älskar) lila, mina gamla converse som inte är converse utan adidas mörklila, lila tröjor och nya pjuxen är svarta och lila. Mina utochgåskor är rosa och grå, vattenflaskan är rosa, mina pumphandskar är rosa, rosa mössa osv osv. Jag fattar ingenting, jag tycker ju om rött, grönt och orange. Kan det vara så att rött, grönt och orange bara är en täckmantel? kanske jag egentligen är en sån där rosa volangtjej som egentligen vill ha glittrig ögonskugga till ögonbrynen, har hela "glitterbutiken" runt hasen och som helst av allt skulle kunna offra ett finger för en paljettkjol (varför vill man se ut som ett fiskedrag..?)

Näää vid närmare eftertanke så vill jag behålla mina fingrar och det är nog så enkelt att jag gillar färg, jag har nog gjort som med skorna, handlat på 3.5 minut och så har det blivit en överraskning när man kommit hem och öppnat påsen...

Jag har sett en mössa som jag vill ha, en brun (Jaaa Jessica, en brun). Försökte rensa bort de gamla mössorna, men kan inte riktigt. Har en mössa från Island som jag fått av pappsingen när han var där för 10 år sen...typ. Hade jag inte varit så trött så hade jag tagit ett kort på mej själv i mössan så hade ni kunnat fått er ett gott skratt :)


Har blivit tillsagd att -camilla, du måste ju veta vad kläderna står för och betyder innan du bär dem!
Jaja, man har väl inte brytt sej så mycket, utan jag brukar oftast köpa det jag tycker är fint och bekvämt. Kanske därför folk alltid hejjar och ser så vänliga ut mot mej när jag är ut, kanske folk tror att jag tillhör deras kategorier utan att jag vet om det? Märket på mössan är ett snowboardmärke, det stod så iaf (fick väl lov att kolla) men det är ju nästan som skidor...som sitter ihop..så jag kör på det.

 Dax att krypa till kojs så jag säger go natt!! :)





3 kommentarer:

  1. Vaddå ny mössa? Igen? Och vad fan är SOA? Och vad/vem är det man pumpar så hårt att man behöver handskar?? Nä upp och jobba med dig kvinna!! Ligga och sova till 10 VA FAN!! Dagens ungdom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man får fråga, hur ska man annars få svar :)
      SOA=Sons of anarchy.
      Greppvänliga hanskar vid träning med skivstänger.
      Ang mössan..vaddå igen!? Va fan jag har ju ingen brun och vid närmare eftertanke så skulle jag vilja ha en ljusblå oxå...

      Radera
  2. Brun.. sa du brun.. hmm.. brun alltså =/

    SvaraRadera