tisdag 25 september 2012

Självförsvar och Benwrestling

Tror inte det är sant, jag är ledig imorgon...jippi!! är nästan så man blir handlingsförlamad, vad ska jag göra? ska jag ligga i sängen en hel dag? åka en tur med pärlan? äta praliner? vad? vad? Nästan så jag skuttade hem nu från arbetet haha :)

Har varit på förflyttningsteknik nu på eftermiddan, fast nu var det fokus på oss personal. Som alla andra gånger man varit på dessa utbildningar så var det repetition på våran lodräta linje i kroppen, våra axlar, tyngdpunkten under foten ,våra svankar (som om man inte visste det? får ju för fan in en gammal hederlig 28 tums tv där..i svanken alltså) Jag VET att man ska träna magen för att stärka rygg och svank, har hört det hela livet, och jag gör det...nästan..ibland..tänker på det iaf.

Sista timmen hade vi självförsvar. Vi stod där och nickade kritiskt när tjejen gav oss tips om hur vi ska komma ur gamlingarnas grepp. Oftast funkar det nada, henes tips alltså, men vi testade väl på varann och skötte oss, som dom duktiga arbetare vi är. Hamnade med Tina när vi skulle vara två och två och efter en stund så glömde vi allt som hade med "hur vi skulle göra", eller JAG gjorde det, jag kämpade för brinnande livet med att komma loss, jävla fruntimmer att vara stark. Tävlingsinstinkten kom fram. jag brukar tävla med folk, oftast vet dom inte om det, utan när jag vunnit brukar jag ropa -jag vann! och oftast är det ingen som fattar någonting förutom jag då, som vunnit...

Har aldrig varit en tävlingsmänniska, för att jag vet att jag oftast inte har nån chans eller för att jag är svag eller att jag helt enkelt inte bryr mej så jättemkt om jag kommer sist, jag gör saker för jag tycker det är roligt, oftast, MEEEN så ibland händer det att jag får nå idiotryck och måste bevisa att jag oxå är snabb, stark eller dyl.

Som när vi var i Sälen i vintras och vi låg som paschor i soffan och jag tryckte mina fotsulor mot Tinas (kan ha varit alkoholen i det fallet, vet inte riktigt) och jag kämpade arslet av mej för att vinna, tror fortfarande inte att Tina fattade vad jag höll på med (inte resten av gänget heller)...jag ville ju bara bevisa att jag hade starkare benmuskler, vilket jag dock inte hade, utan det hela slutade med att jag hade knäna vid hakan och ont i ryggen. Har provat tävla  med Jess en gång oxå, är icke heller att rekommendera. Skulle testa om jag var starkare, slutade med att jag låg raklång utanför Gallerian en fredagkväll. Skulle bara "skoja" lite och tog tag lite i skjortkragen och tryckte henne bakåt och försökte se lite "tuff" ut och sa nått i stil med -nu jääääävlar! (kan ha varit alkoholen den gången oxå).

Ibland är det bra att "tävla lite" oftast så blir jag att kämpa lite hårdare eller som att jag nu vet att jag måste träna mina benmuskler så jag kan köra om och förbi i vinter...på riktigt :)

Haét gött

2 kommentarer:

  1. Du kommer ju fram till, vad du ska göra imorgon, alldeles själv...

    SvaraRadera
  2. Ja eller så får du skaffa lite "svagare" polare bara.. hihu ;)

    SvaraRadera