lördag 5 april 2014

Skidor, renklämmor och lite av varje

Först tänkte jag boka av resan till Åre, tänkte att vad ska jag göra där själv? Men sen bestämde jag mej för att jag åker..ville se lite vyer, åka lite skidor och se något annat..

..så här sitter jag trött efter två dagar med skidåkning och är på väg in i bastun. Efter att torsdagen kändes lite motig och konstig, så blev gårdagen toppen. En blå himmel och en värmande sol. Passade på att åka runt på ställen som jag inte varit på, sett eller gjort dom gångerna jag varit här förut. Man får försöka hanka sej fram så gott det går, inte lika tuff när man är ensam och inte kan ta rygg på nån, hann iaf med allt och lite till av planen.. :)

 Toppen av skutan..

 Renklämma och kaffe..blev mer än en :)

 





Vandrarhemmet är helt ok. Billigt, nära och frukost man blir mätt på. Alla rum har ett bord och stolar utanför så alla har dörrarna öppna och sitter och festar, pratar om dagen osv..allt från ungdomar, par, barnfamiljer och "gubbgäng", som jag fick sällskap av igår, alltid trevligt med middagssällskap.

På morgonen luktar det dock gammal fylla när man kliver ut genom dörren och i detta nu gammal gympasal, men det är sånt man får leva med om man vill göra annat för pengarna än bara bo :)

Varit till ett supermysigt ställe där jag skulle kunnat flyttat in, tror dock att det inte skulle vara uppskattat så fick lov att skida vidare. Såg ut som en gammal lada, slitna skinnmöbler, renfällar, gamla redskap, ljus och brasor..me like!!

..åkt bergbana och varit på afterski på Fjällgården, kikat runt i byn..

..nä bastu och lite mat så sover man gott!

Tjenixen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar