måndag 3 december 2012

Kamelgång och domherrar

Ni vet den här barnvisan "hjulen på bussen snurrar runt runt runt.." och medans man sjunger så gör man rörelse med armen som hjulen snurrar..typ. Så har jag gått med högerarmen idag samtidigt som jag har haft en konstig vaggande kamelgång..men det funkar för att ta mej och min "stukade" fot framåt i lägenheten :)

Festen i lördags var super skoj, god mat, trevligt sällskap och mycket skratt. Det som var tråkigt var att jag trampade snett när vi körde våra dance moves (alkoholen kan ha haft en påverkan)..så har ont, svårt att sätta ner foten och svullen. Ringde till sjukvårdsupplysningen och troligtvis en stukning, blir det inte bättre om några dagar så måste jag åka upp och kolla. Det positiva är att jag har fått hit ett par kryckor så jag kanske..ev kan ta mej till affären eller ta mej ut i snön samt att jag tycker det känns bättre redan..mindre ont men mer svullen än gårdagen..wiieee.

Så nu mina vänner och resten av världen kan jag tala om att ni aldrig kommer få se nå mer utav mina imponerande dance moves igen (möjligtvis på juldagen, högst troligt, men sen är det finito..) Att sitta inne och titta ut när det har varit en sån fin vinterdag gör så ont i mitt hjärta och då är dance movesen inte mycket värda kan jag säga. Har suttit och tittat ut genom fönstret, soffläge, kamelgång till köket, soffläge, tittat ut genom fönstret, kamelgång...ungefär så har min dag sett ut, hur har eran sett ut? ..förhoppningsvis mycket bättre än min.

Har ett par slalomskidor som står och väntar på mej för att provåka, så att ligga på soffan med svullen fot är inget alternativ. Om det så ska formgjutas en pjäxa direkt från grunden på min högerfot och att den får sitta på till säsongen är över må så vara, för åka ska jag. Har sett på schemat att jag är långledig v2 så det kan hända att det blir en tredje skidsemester inbokad..iaf nån t/r över dagen, en lite längre tripp :)

På eftermiddagen har jag plöjt både Top Model, Hem till gården, Gordon Ramsey, men blev så förbannad när jag tittade på Lyxfällan att jag var tvungen att stänga av. Hur är man funtad när man spenderar femton tusen mer i månad än inkomsten man får in..?? T.o.m jag som gått i en byskola där läraren rätt som det var sa att vi struntar i matten för vädret är så fint..vi spelar brännboll i stället, fattar att den matematiken inte går ihop, hur fan tänker folk? Så jag gick till fönstret och tittad på ett fint domherrepar ist.

Nä dax att köra barnvisan och brygga lite kaffe..

Ha en mysig måndagkväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar