torsdag 20 december 2012

Juldagskreation och trafikstopp

Julklappshandeln för 2012 är härmed avklarad, nästan, tror jag!? Tur att man inte har så många och köpa till, minskar ner för varje år. Ytterligare ett tecken på att man börjar bli gammal (fast vi ska alltid köpa åt varann mamma) är att det är så drygt med allt folk, man blir ju tokig på köpet (mer än vanligt). Man står i kön till kassan, svettig stressad, drygt med all trängsel och tänker aldrig mer, sneglar lite åt sidan och får en blick tbx som säger detsamma :)

Eftersom jag jobbade en kort dag idag så var det meningen att jag skulle åka längdskidor direkt efter jobbet, men foten behövde vila lite först efter mycket spring på jobbet. Såå ljushuvudet Camilla tänkte att -aha Borlänge, Sister och köpa nån juldagskreation...köpa den sista julklappen...kaffe på Wayne´s coffee. Hann köra en bit sen blev det stopp i trafiken. Så där satt jag i pärlan och svor att folk inte kan köra ordentligt utan måste promt förbi, att det då hade varit bättre att ligga på soffan och hur fan jag skulle få mitt kaffe? Fast jag hade tur, satt inte mer än ca 15 min, sen kunde jag rulla en bit och komma över på andra sidan vägen. Hörde sen att trafiken hade stått still i över tre timmar (ni fattar jue...hade nog skänkt pärlan till den som ville ha den och gått hem).

Det blev en repa på stan ist..jippi!! Med detta stora utbud som stan levererar får ju vem som helst att tappa sugen. Men jag hittade iaf något som kan ses som juldagsvänligt, samt julklappen/arna som fattades :)

Ska inte sätta min fot i någon affär förrns efter jul, en snabb sväng till Ica innan hysterin för nyår, först i kön innan alla pensionärer, så fort att kassörskorna bara känner ett vinddrag och ser en guldtia för mjölken komma farandes i luften, det är det enda.

Nä, dax att sova..natti natti! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar