torsdag 13 december 2012

Snorpapper och entrévärd

Ligger som en pascha i soffan, igen!! Nu när foten börjat blivit bra så har förkylningshelvetet satt in. Så nu ligger jag här med tussar i näsan och tycker aningens aningens synd om mej. Trodde jag hade sett nog av dessa väggar, men icke då. Glädjande besked är att jag tvingat på mej pjäxan idag, var ju tvungen att testa. Gjorde lite ont, men efter att ha räknat blommorna i tapetern om och om igen i nästan 2 veckor, så är ont inget hinder.

Min kompis och hennes familj ska åka till Romme på lördag så jag är bra sugen att följa med, jag menar då finns det ju många som kan hjälpa mej av och på med pjäxan om jag skulle behöva...men vi får se vart förkylningen bär hän.

Så mellan snorpapper, Ipren och whiskey (inget hjälper) har jag tittat på vad de finns för jobb lite här och var, i dessa trakter..kock på China Town, frisör på Hair Fashion och uska i Fredriksberg. I Borlänge söker dom enhetschefer..det är ju det där med behörighet. Man kanske ska söka till Ikea? alla andra som man pratar med verkar oxå ha det som back-up. Bolanche i Borlänge söker entrévärd..man måste kunna alkohollagen, och att ha kunskap i alkoholpåverkade människor är meriterande..och lite mer haha, dock var det en deltid men ändå något som inte är helt främmande ;)

Var till Borlänge/Falun igår och julhandlade lite, blev nästan klar... Kollade lite på kläder till juldagen, men när det tydligen fortfarande är modernt och inne med paljetter (tar aldrig slut) så gav jag upp..


Denna skapelse på Gina Tricot får du för 299 riksdaler, så ett tips till er..det är billigare att köpa denna paljetterade klänning i julklapp till era barn, de får inte bara en uppsjö av paljetter utan de får en veckas pyssel att ta bort paljetterna (billigare än panduro och dom håller sej sysselsatta medans ni kan dricka kaffe).

..om det är någon därute som ska resa, vartsomhelst i världen, utanför kommungränsen, om det så bara är till Örebro och dricka kaffe, korv i Motala eller uppöver och åka skidor, bio och popcorn i Stockholm, Svalbard och titta på isbjörnar..så snälla snälla ta mej med :)


Nä måste byta tussar i näsan nu..

Tjingeling :)




..






  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar