söndag 30 december 2012

Äta

-sova-jobba-äta-sova-skidor-äta-sova-skidor-jobba-jobba-jobba-sova-äta-skidor..så har mina dagar sett ut, utifall ni funderar, varför jag inte suttit vid erat köksbord och druckit kaffe och tryckt in duppa som jag brukar, men jag kommer snart, jag lovar :)

Har varit en intensiv vecka, först har man arbetat varje dag, medans man samtidigt har haft klockan på ringning de dagar man jobbat eftermiddagsskift för att hinna med allt. I fredags slutade 16.00 och när mina arbetskamrater frågade vad jag skulle göra i helgen så svarade jag -sova till måndagmorgon. hann inte mer än säga dessa ord förrens jag fick ett sms i mobilen där Madde skriver att det vankades mat på China och en öl på Lobbyn...vem är jag att säga nej till Mongolisk Buffé? :)

En lugn och trevlig kväll med mycke skratt, blev nästan "osams" med personalen på China när de hade plockat bort buffén!? jag var ju inte klar, säger man inte till de personer som äter buffén att -vill ni ha mer från buffén så får ni hämta nu, vi ska plocka bort!. Stod där som ett frågetecken och funderade på var mina ljuvliga räkor hade tagit vägen..om de trodde att "den där tjejen hon öste på så mycket på sin tallrik på en gång så hon skulle slippa gå fler gånger" eller att dom kör med "ät så mycket du vill under en viss tid"..vad vet jag! Men det ordnade till sej, dom förstod nog att det inte var läge, så de sa att jag kunde gå och sätta mej och sen vips så kom de med en tallrik med diverse på :)

Läste på aftonbladet att en mamma hade klistrat fast händerna i väggen på sin 2 åriga dotter och sedan misshandlat henne för att hon inte kunde sitta på pottan. Blir så förbannad, 2 år!! Sen här i Ludvika har en personal slagit/daskat till en ettåring i huvudet på dagis, för att ettåringen var på väg in i ett rum där den inte fick vara! Hur ska en ettåring kunna veta var den får vara och inte vara? Jag blir så arg när jag hör och läser om sånt här..fy fan!

Hoppa ur morgonrocken, dansa lite snödans och gå ut och få lite frisk luft...japp så får det bli.

Tjingeling! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar