onsdag 5 december 2012

Har..

..kört bil idag..jippiii!! foten är mycket bättre, visst känns det när jag belastar den, men det får man ju ta lixom (visste att jag gjort något bra i mitt förra liv). Är på inredningshumör (skitdrygt) vill ha en ny soffa, renfällar, nya myspysplädar, en kamin (ja..jag vet, men man kan ju få önska) en sån där teakstol med svart skinn...har sett en på en pizzeria, kan hända att jag måste stjäla den eller -jahaaa, jag trodde den ingick när man köpte en kebabrulle...

Sen kom jag på att mormor hade en amerikakoffert liknande i källan, undrar vart den tog vägen, mina föräldrar har den inte så om du läser detta morbror Jan så kanske jag kunde få köpa den, om den finns kvar..även om du/ni har en teakstol med svart skinn så kanske jag kunde få köpa den med, så jag slipper stjäla...och när vi ändå håller på så kanske du/ni har en teakskänk eller ett rostigt plåtskåpliknande i era gömmor :)

Det är inte bra att ligga hemma med foten i högläge så länge som gjort, man blir alldeles kollrig i huvudet, man funderar, smider planer, funderar, söker på nätet..har nog inrett en sjurumsvilla, varit i Åre och åkt skidor, tänkt ut nya träningsövningar för halta och lytta...och mye mye mer vid det här laget. Och nu knappar jag här och funderar vilken färg jag ska ha på servetterna på lördag...

..är nog oxå den enda person som har smilat på stan idag..var så lycklig att jag kunde gå på foten, att det varit så kallt att all snö på bilen var som puder så jag bara behövde blåsa bort det..nästa iaf. Att kärringen jag delar motorvärmarskåp med (heter det verkligen så?) har haft vett att spruta in lite låsolja så att luckan öppnade sej på komando, och att för en gångskull inte behöva en påse med varmvatten när jag skulle stoppa in motorvärmarsladden i bilen..det är min dag idag.

Får önska och fundera vidare, kan ju glädjas åt tre röda juleljus som jag inhandlat..alltid något (kom på när jag kom hem att man kanske skulle haft fyra, men varför ha som alla andra)

Jo..snälla snälla tomten, jag önskar mej en ny bäddmadrass och ett superduper varmt täcke...och att disken har diskat sej själv när jag kommer ut i köket.

Haét gött :)


2 kommentarer:

  1. En nyttig önskan, så som att B får bli lussekatt så man slipper köpa katt mat på ett år kanske.... tänk på det du, halt & lytt.. Hihu

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...har fortfarande godis kvar, men bra försök!

      Radera