onsdag 14 november 2012

Kollat..

...blodtrycket nu på morgonen, fortfarande för högt..eller ja alldeles alldeles på gränsen. Måste stressa mindre och motionera mer, samt att min rygg fortfarande gör ont och armen ska vi inte prata om, säkert en inflammation. Men när det gäller mej själv tror fortfarande på att koppla bort hjärnan och köra på tills man stupar :)

Vi satt och pratade på jobbet för någon dag sen om nån som hade en karl som inte visste vart han skulle ringa när han blev dålig eller hade ont så han körde oxå på...tills min arbetskamrat tröttnade och slog nummret och gav över luren till honom.

Ärligt talat så vet inte jag heller vart man ringer, jo 112, men det är inte aktuellt...än. Har inte varit på nån läkarmottagning eller distrikssköterskemottagning på 15 år, sen jag hade halsfluss och läkaren inte ens kollade i halsen utan jag: -är flera på mitt jobb som har halsfluss..läkaren: -skriver ut penicillin...?? Läkaren ville väl bli av med mej fort, vad vet jag, men man kundes ju tycka att en liten kik skulle höra till..jaja..men sen dess har jag klarat mej.

Däremot så har jag ju en dålig rygg, ja dålig och dålig, stärker man upp magen/bålpartiet samt ger fan i att ligga i soffan och knappa på tangenterna i en halvkonstig vinkel så funkar den ypperligt, min rygg alltså..

..och varenda massör och kiropraktor man varit hos säger -du måste träna magen, stå i plankan is the shit, du dricker för mycket kaffe och för lite vatten..ja jag hör vad ni säger :)


 
Känner mej glad och på dryghumör, undrar vilka jag jobbar med ikväll..alltid kul att fälla en kommentar om att Gunilla i Hollywoodfruar är helt ok..haha sen när man får lite mothugg så frågar man -ni tror inte att det är spel för galleriet då? om man vill se sina arbetskamrater gå upp i limningen så finns det knep. Säger bara till Jessica att Tusse måste vara den mest lyckosamma kissen i världen..i bland kan jag inte låte bli...fast bara ibland...som idag tex :)
 
Hej så länge :)
 
 
 
 



1 kommentar:

  1. haha.. Apunge, ska åka rädda Tusse jag,precis som jag skulle gjort med vargen. satt han i skuffen på Starleten & kört han till Värmland, hann ju dock inte =(

    SvaraRadera