söndag 11 november 2012

Ballerina och systrarna kondition

Blev så chockad idag när två av mina vänner helt från det blå bara hasplar ur sej -men vi åker till fjällen i några dar, kanske v 4 eller 5? Öh..man fattar ju lixom ingenting, här har man tjatat i evigheter och så bara sådär..glad är jag iaf, mer än glad :)

Vet inte hur mina lediga dagar ska räcka till, är ju så många ställen jag ska/vill åka slalom på i vinter så kan hända att jag helt enkelt får ta tjänstledigt, tja så får det bli...är iaf ett önsketänkande!

Är så glad över att vi ska åka iväg så jag har tagit fram mina skidor och pjäxor, bara för att titta på dem lite..än så länge. Är nog lite sjuk i huvudet för jag har pratat med dem..ja va f-n folk pratar ju med sina blommor, så kan dom så kan jag, med pjäxorna.. ;)

Nu är det så här att vi ska köra lite längdåkning oxå (gud hjälpte) längtar efter det oxå naturligtvis men slalom klingar högre (sorry), men då är ju den stora frågan hur jag ska hinna med systrarna kondition? Har väl kanske slarvat aningens aningens med min träning och då när man sitter här med ett ballerina paket i näven och hoppas på att smulorna på golvet ska förintas av sej själv, så att man slipper böjas sej ner..så funderar man ju på hur fort man kan komma i form?

Är ledig imorgon så jag får väl börja med en rask morgonpromenad, sisådär runda fyra timmar, stanna efter var 15 min och köra lite balans-övningar varvat med benböj och utfall. Så ser ni nån med vit toppluva i ottan, som försöker sakta men säkert ta sej framåt, så är det bara moi.

...ska om och förbi, så är det bara!

Bra att veta: Att trampa på en spindel vintertid i hopp om att det ska komma snö ist för regn, funkar ej!


Sov gott :)







6 kommentarer:

  1. Fy..Fyyyyy *Hyttar med pekfingret*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja..jag hör dej, men vad skulle han under min sko att göra?

      Radera
  2. Min gräns är iaf ETT åk per dag, men min storasyster verkar tycka att tre åk är normalt... öh.. !!? Menar.. när ska vi hinna med det viktigaste; mat o chokladminttu. Och framförallt; som de pensionärer vi blir på våra resor så ska vi ju hinna sova oxå :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bacon och chokladminttu är heligt, dom traditionerna ska ej ruckas på...haha ;)

      Radera
  3. Har ni flytat hit nu, från Facebook? Men då måste ni ju tala om det först! Hur fan ska en annan kunna ha ett socialt liv annars?! VA?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju här allt spännande kommer hända,
      hoppa jämfota, skriva kommentarer och fortsätta sända.
      Så inga sura miner om jag får be,
      dra undan mustaschen ist och le... ;)

      Radera