onsdag 7 november 2012

Julbord, barnbacke och flytta arslet

Höll på att leta recept för en tjejmiddag, men det slutade med att jag blev så hungrig att jag blev tvungen att ta en vända bort till Ica. Sitter och smaskar på hårt bröd med lax, ljuvligt gott :)

Skulle vilja åka och äta julbord, tänk om det kunde finnas ett fiskjulbord, jag menar köttbullar, korv och skinka äter man ju så mycket ändå. Vet att Vanbo Herrgård har haft mycket åt fiskhållet..iaf förr. Tål att tänkas på...julbord, någon?

Har varit trött idag. Fick ett samtal 05.00 igår att pappa var ivägskickad i ambulans, snacka om att hjärnan slutar fungera när man får ett sådant samtal. Men ordningen är återställd och pappsingen är hemma och jag har skällt på honom att han ska ta det lilla lugna nu, men tror inte det går in...men det hör till lixom, att skälla lite :)

Tog en promenad tidigare under dagen, så om ni funderat på vad det är för psyko som glott in i era fönster så är det bara jag. Köpte en adventssljustake för någon dag sen (till köksfönstret) men efter gårdagen så vet man inte vad som kan hända, så jag har den på rumsbordet för tillfället, tänd, aningens förtidigt (ja jag vet..psyko) men iaf. Så med den tänd, ljuvligt god laxsmörgås och mysande under en filt, så har jag det ganska bra just nu.

..och mellan tuggorna, knappandet här, så funderar jag förutom på julbord över om jag ska ta mej en liten tur till fjälls (vad annars). Eftersom säsongen börjar ta form så skulle jag kunna tänka mej att åka mej leda i en backe (så länge) eller en barnbacke skulle oxå duga, jag kan ljuga att jag har barn om det nu skulle komma på tal...barnbacke, någon?

..jag är van att ha lite saker inplanerat, fan har ingenting just nu (sälenresan i vår räknas inte, är ju miljontals dagar bort). Skulle kunna tänka mej en hotellnatt någonstans, en dagstur, skulle iof oxå kunna tänka mej en en liten shoppingtur...tja..skulle princip kunna tänka mej det mesta som får mej att flytta arslet någon annanstans..fast helst till en backe...någonstans, någon?

 Nä ska tugga vidare.. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar