söndag 26 augusti 2012

Smilgrop och psykbryt

Åkte till smedjebacken efter arbetet för att byta en glödlampa till framlyset. Hur jävla svårt kan det va? Tillräckligt för att nästan få ett psykbryt. Skulle kunnat sparka in bilfan, inga problem för den är nästan gjord av plast.

Efter mycket om och men så får jag dit lampan så nu vet jag till nästa gång hur jag ska göra...be nån annan! Så lite utrymme och jag och pappa som står som siamesiska tvillingar med huvvena nerböjda över huven, lyser med ficklampan, försöker få in händerna utan att få klämskador utav batteriet som tydligen måste sitta precis där jag ska va med mina händer.

Känner mej gammal och trött. Efter fyra veckors semester, långa sovmorgnar, slät hy och kärt återseénde av smilgrop så är detta raserat efter två arbetsveckor. På arbetet i dag så var det en boende som sa till mej med snäll och medlidsam röst -är du döv? ja det är du nog :) Ja jag hör dåligt, ännu ett ålderstecken?

Är trött på folk som frågar om man inte ska ha barn (normen är att ha det och jag som tyvärr inte har några än, blir ständigt påmind), att folk är "för gamla" som skaffar barn runt fyrtio, att äggen blir för gamla och skrumpnar ihop osv osv. Men jag tänker så här..lite som med mjölken..den  har ett bäst före datum men är användbar ett bra tag efter det :)

Imorgon ska det bli sol, sol, sol och jag ska vara ute hela dagen och lapa D-vitamin.

Jo glömde nästan..det har kommit snö på toppen av Åreskutan och tro det eller ej men smilgropen är tillbaka :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar