lördag 18 augusti 2012

Lördag

Efter en slitsam vecka på jobbet så är det skönt att vara hemma och ta det lugnt (jo jag kan vara still, inte ofta men det händer..) Tog en tur till Smedjebacken och till hamnen, mötte upp mina föräldrar, tittade på båttävling, träffa på lite folk man känner, blev bjuden på glass.

Hälsade på kompisar på vägen hem, blev snack om semester, sol och värme. Värme!! Min hjärna har ställt in sej på höst och vinter nu...i min hjärna cirkulerar det funderingar på nya skidkläder.

Tänkte så här: Om man har riktigt snygga skidkläder så tittar ju folk på dom och inte på hur man åker..eller? ;)

Försöker få till en kajaktur med en kompis oxå, skitsvårt att få ihop det, jobbar ju om varann hela tiden eller så är det andra saker inplanerat. Tråkigt att åka iväg själv. Alla fina höstfärger har ju börjat komma, förstå och sitta i en kajak och bara glida iväg, ha med sej termosen och äggsmörgåsar, njuta av lugnet och tystnaden.

Reality: Jag försöker hålla mej i någorlunda rak kurs, kompisen som är skitduktig jagar mej med paddeln, är lycklig så länge man sitter i kajaken och inte ligger i vattnet och plaskar. Svär på tillbakavägen varför inte det är service så man kan bli hämtad med bil ist för att dra/skjuta kanotfan upp för djävulsbacken. Om jag skulle vilja vara utan det? Aldrig!

 Ibland blir även jag rädd för mej själv....men bara ibland :)


1 kommentar: