måndag 20 augusti 2012

Sentimentalt skit och lingonsylt

Sitter och väntar på att gå till jobbet, roligare har man ju kunnat haft det. Bjöd i mej själv på kaffe hos en kompis :) Funderar båda på att byta arbete (ingen nyhet direkt) Sist när jag kom till arbetet så började tjafset innan jag hade fått i mej kaffe..hade knappt hunnit fått upp ögonlocken (vill ha tyst och lugnt när jag dricker mitt morgonkaffe). Man funderar verkligen vad det är man håller på med. jag skulle i princip kunna göra, jobba och åka vart jag vill, ingen/inget som stoppar mej...gäller bara att få fingrarna ur.

En kompis var med om en olycka på vattenskotern i går. Är det inte nog med skit och elände? Gick bra som tur var, men tankarna snurrar ju om vad som kunnat hänt, vad som är viktigt i livet, att må bra och att ha vänner och familj omkring sej, som tar emot en när man faller, för faller det gör alla, frågan är bara när!

Var på stan och skulle handla och luncha ( ja jag vet, men husmorsinstinkten har inte riktigt infunnit sej efter semestern) Var på en affär och skulle handla, då funkar inte kortet, tittade mej febrilt omkring, alla medlidsamma blickar, pinsamt, ville skrika -jag har pengar, jag har pengar! Det löste sej :)

Vi har kommit överens om att detta ska bli en tränings och spara pengar höst, med vi menas jag och några vänner. Måste ha nya skidor och pengar till inbokade och framtida resor/äventyr :)

Krogbesök kan jag klara mej utan, någorlunda, nångång kanske...

Kläder har jag, dock en aning försmå efter sommarens glassätande, men inget som man inte kan dölja under en hoodtröja eller fleece.

Hyra film inträffar nästan aldrig, vem har tid med det när man sitter här ;)

Mat! ja det blir lite klurit, men får väl åka till färäldrarna lite oftare och tigga matlådor, nudlar, sluta luncha på stan och börja äta yoghurt och fil (nja..vi får se hur det blir med filen)

MEEEN hur f-n göra med burret? Tänker inte tala om hur mkt pengar jag lagt/lägger ner på det (för framtida giftemål), på alla produkter som jag måste ha för att inte se ut som en blandning av Tommy Nilsson, Robert wells och Ted Gärdestad...tur att mössäsongen är på intågandet, för herregud för dessa frissiga självlockar.

Nä lite gröt och lingonsylt på det här så... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar