lördag 28 september 2013

Ointressant lördagsläsande

Om du läser detta lilla sushiman så vill jag bara säga att jag älskar dina sushibitar, älskar att du är så trevlig och pratglad. Älskar sånna som dej, serviceinriktade människor som ger tips fast det inte är gynnsamt för verksamheten, sånt gör att man kommer tillbaka och skulle det inte vara slut nu i ta-med-lådan så skulle jag säkerligen ätit ihjäl mej :)

För ett tag sedan så blev jag helt ställd när en person kläcker ur sej "du har inte läppstift". Blev självklart att fundera, är detta något som jag skulle haft eller vad lixom? eller har man snöat in så mycket på "skogsmullestilen" att folk börjar reagera? gör ni det? funderar alltså, på varför jag inte använder läppstift eller så mycket smink i allmänhet? För detta är sagt helt ur det blå så personen måste ha suttit och funderat på detta...

..har aldrig gillat läppstift, möjligtvis läppglans, när jag kommer ihåg, ja jag vet!! Så efter denna läppstiftskonstaterande så fick det mej iaf på en shoppingtur att gå in på Make up store och kika lite på dessa färglada små stift. Ber tjejen som står bakom disken att hjälpa mej. Hann inte reagera förrän jag satt i en stol framför en spegel med hallonröda läppar (denna hallonröda gick åt lila). Vill bara säga att hallonröda läppar som går åt det lila hållet inte passar till fräknar, så då vet ni, utifall ni funderat över det..

...nästa shoppingtur så ska jag sätta mej i en sådan här stol ännu en gång och prova diverse läppstift, gloss och glans, för en gång är ingen gång...eller?

 
:) 
 








2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tror mer på en sen 30-års kris isf, funderingen på en ros på bröstet har ej kommit.

      Radera