fredag 11 oktober 2013

Hela plagg och hemstickade sockor

Tänk om livet kunde vara träningsbyxor, stor mjuk ljuvlig luvtröja och röda hemstickade sockor. Måste fylla på i min garderob, då jag tömde den och kastade det mesta..

..så har varit på en shoppingtur idag, ja shopping och shopping, ett par röda trosor och ett paket värmeljus var det som följde med hem. Dom matchar ju iaf till mina röda hemstickade sockor :)

Man hittar en tröja, känner på materialet, och när man tar fram den så är den avklippt under brösten, som om någon unge varit framme och lekt med saxen. Fattar ingenting, jag är trettiofem år och när jag ska handla kläder så vill jag ha ett helt plagg, inte ett halvt, utan ett HELT. Lika när man hittar nått fint partylinne, framsidan är skitsnygg, man tänker äntligen och så vänder man på plagget och då fattas baksidan. Önskar att jag hade lyssnat mer på Carina, min syslöjdslärare, för då kanske jag hade kunnat sy mina egna kläder...

..jag tänker ut i huvudet vad som skulle vara snyggt, jag vet vilka modeller jag passar i och vad jag vill ha för färger..ja jag vet! Men en vacker dag kanske någon designer tänker lika som mej och så vips..så finns det nån butik som har fullt med Camilla-tröjor, Camilla-linnen och andra hela plagg.

Träningen?..jovars!


 Tjingeling! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar