tisdag 24 september 2013

Grattade...

...en kompis som har fyllt jämt igår. Så när jag sitter där och sörplar kaffe och suger på någon slags god alkoholhaltig dryck i ett glas, kan inte svara på vad det var, men man blev varm om kinderna av den iaf...så går ju tankarna att det kanske inte är så farligt att bli äldre, att fylla jämna år lixom (nu har jag dock väldans långt kvar). Förhoppningsvis har man sina vänner kvar, hittat någon mirakelkräm som gör att rynkorna stannat av och att man är så pigg att man oxå kan fira sin födelsedag på annan ort..

...och med det vill jag säga att ni kan börja spara, skramla, sälja av saker, börja planera redan nu för något äventyr till/med mej. :)

Min kropp och jag är osams för tillfället. Min kropp tycker att jag ska stanna hemma i soffan och äta praliner och vänta på nya avsnitt av Sons of Anarchy, men jag försöker pressa på så gott det går i löpspåret/simhallen osv. Så för varje gång jag tränat så har jag ont på ett nytt ställe, är precis som att min kropp tänker "nähepp, funkade inte att vristerna gjorde ont , vi provar med höften, eller varför inte nacken..ja nacken tar vi". Så har det varit varje gång, en ny smärta, ett nytt ställe, har snart gått igenom ett varv i kroppen, är väl mest bara hårötterna och handlederna kvar..typ!

Den traditionella skidsemestern med jobbarkompisarna är sedan länge bokad och klar, nu sitter jag och funderar på lite andra vinteräventyr. Som varje säsong så skulle jag behöva ta tjänstledigt för att hinna med allt jag vill göra och alla ställen jag vill på. Några nya backar kommer det bli, gäller bara att få fingrarna ur och titta ut datum och boka. Jag har beställt snö till i slutet på november som kommer hålla i sej till i början på maj..japp ni läste rätt! Måste ha lite snöfritt några månader oxå, för kommande sommaräventyr, längtar tbx till fjällen, renar och fina vyer...sen om ni vill prova på en pre-fyrtiofestarresa med mej så vill jag ha lite sommarvärme för det oxå.

Dax att masa sej iväg till arbetet..tjenixen!! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar