måndag 26 augusti 2013

Vyer, våtservetter och vettskrämda renar

Ni vet dom här dagarna som man kan plocka fram när regnet öser ner eller när allt känns trist och tråkigt? Jag har skaffat några fler sådana dagar, att plocka fram alltså. Har varit på några dagars vandring i Grövelsjön.

 Grövelsjön Fjällstation
 gör om, gör rätt..


 
Norska gränsen
 
 


hade sällskap av renar vart vi än gick
 


 





Önskar jag kunde säga att ni alla måste fjällvandra, behöver inte vara en flerdagars, utan man kan gott prova en dagstur...men jag kan inte säga det, för då skulle varje fjäll vara fullt med folk, och det är ju det som är vitsen lixom, att det är folktomt. Vore ju drygt om man skulle behöva boka en tältplats i förväg, på något fjäll, någonstans. Så håll er inne!

Att sitta på en sten och dricka kaffe ur kåsa, att se på dessa vackra vyer, att se renar överallt, att skrämma skiten ur renar mitt i natten när man ska ut och kissa med pannlampa (jaja, de överlevde), att kunna sätta sej och njuta av en öl och en bit korv (går hur fint som helst att släpa på), att stå ute mitt i ingenstans och se på en stjärnklar himmel, att gno av den värsta svettlukten med en våtservett, att njuta av tystnaden...

...det är helt underbart!! :)

 
Tjenixen!




 
 

 
 

 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar