söndag 4 augusti 2013

Söndag

Det känns att hösten är på intågande, solen är inte lika stark längre och löven börjar bli gula. Tycker om hösten så mej gör det inget. Fina färger, hög luft, ett lugn i kroppen samt att man vet att vintern är på väg :)

Har legat på stranden idag, iaf ett tag, tills jag blev för rastlös. Det finns en hel strand, idetta fall en gräslänga med lite stenhällar, knappt nå folk alls, men likt förbannat så ska dessa personer som kommer och oxå vill sola trycka sej inpå. Varför vill ni ligga så nära?

Tycker oxå om att ligga nära men vill då välja med vem. Fick höra ett helt samtal om helgens bravader av en tjej i min ålder som pratade i mobilen, försökte slå dövörat till, försökte borra ner huvudet så långt ner i handduken som möjligt och sova vidare, gav upp!

 

Längtar efter snö och skidor, ja jag vet! men jag kan inte rå för det. Sista åket jag gjorde var i Åre i mitten på April. Solen gassa, folk var glada, jag var glad. Vill aldrig att det ska ta slut, vill alltid åka mer och när vi väl bestämde oss för att NU, nu är det verkligen sista åket (ni vet när man ska åka 53 mil hem och man har åkt skidor i princip hela dagen förutom ett litet matstopp) men varje gång man kommer ner så tittar man på varann och man säger samtidigt "fan bara en gång till".

...så satt vi molokna på vägen hem och tyckte att det kan inte vara slut på säsongen nu. Brukar plocka fram dagar som den, drömma tbx, tänka på nya äventyr och att skapa nya sånna dagar :)

Efter mitt strandbesök så bjöd jag mej själv på kaffe hos vänner, bjöd in mej själv så länge att jag blev bjuden på grillat. Har inte grillat någonting i sommar så gissa om jag dansade framför grillen, var superduper gott och har ätit mer än vad som är brukligt för en 35-årig kommunalarbetare.

Träningen? tja..

Haét gött!! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar