lördag 3 augusti 2013

Bilkö och midjeväskor

Fick följa med till Rättvik på Classic Car week. Kan nada om bilar, är glad varje gång jag sätter i nyckeln i låset och det visar sej vara rätt bil, samt när det är dax att tanka..typ! Men roligt ändå att se, det är mycket att se, fanns inte en fläck någonstans där det inte stod, låg eller satt någon och det första som slår en är att detta är midjeväskornas land.

Jag försökte hinna med och titta på allt, har fått lära mej en hel del saker (om bilar naturligtvis, allt annat kan jag...nästan!). Roligast att se dessa människor som lagt ner sin själ i sin bil, ja dom som åker runt i dessa rostiga bilar med älghorn på taket och försöker skava av valkarna i händerna med dunkande i plåten i takt med "om du vill bli min fru.."  dom var oxå roliga att se.

Så har ni aldrig stått i en bilkö med trevligt sällskap, svurit härsan och tvärsan, hört dunkade i plåt, sett fina bilar (och fula), och om ni är sugna på att använda midjeväska men inte riktigt törs, glada och åter glada människor i massor, samt att se Siljan i vacker sol så kan jag med handen på hjärtat säga att det är värt ett besök :)


"collect moments, not things"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar