tisdag 2 april 2013

Ju äldre..

..jag blir desto mer hatar jag att trängas med folk. Varför? ingen aning, men kanske beror på att jag blivit äldre, samt att smidigheten har minskat och man får svårare att parera armbågar och knuffar. Eller kanske det är så att hjärnan inte hinner med att uppfatta alla..som med dementa, dom ser två personer men dom uppfattar dom som fyra..minst..har jag blivit dement? Har jag jobbat så länge med dementa att det smittas av sej? vad vet jag! :)

Har varit den som mest av allt ville stå mitt i smeten, var det marknad så nog stod jag där, bland barnvagnar, sockervadd och kolaremmar. Julshopping, nog var jag där, dom värsta dagarna och myste runt bland alla andra hysteriska människor. Mitt på dansgolvet helst, där trivdes jag bäst, känna trycket och bara dansa (okej då Jessica, kanske gillar att trängas på dansgolvet fortfarande).

Idag försöker jag undvika trängsel (i den mån det går). I bland glömmer jag dock och kommer på när klockan är 16.30, när jag ska köpa min mjölk till kaffet, och står där bland kundvagnar som är så rågade att det skulle behövas en pressening och spännband över för att hålla alla varor på plats, att det är en dum tid att köpa mjölk på...

Tittade lite på tv-serien Ullared. Har oxå varit till Ullared och Gekås, i ungdomen, ett antal gånger och naturligtvis på bussresa då. Folk som  inte varit där kan inte förstå, och nu, idag, så är väl Ullared större än någonsin. När man sagt till folk att det var runt sextio-sjuttio kassor, då var det ingen som trodde på en. Att jag kunde sitta på en buss i 48 mil, för att handla plastpåsar, schampo och strumpor för 5.95 är för mej idag en gåta. Hur tänkte jag? Och hur tänker ni? Då kunde man inte yppa att man skulle åka för huxflux hade man beställning till tio personer som ville att man skulle köpa med sej bakplåtspapper.

Imponerad av er som orkar, vill och längtar till denna hysteriska gigantiska byggnad, där trängsel bara är förnamnet...

...dax att få skönhetssömnen, natti natti! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar