torsdag 25 april 2013

Är det slut nu?

Har sorg i hjärtat, känns så konstigt, inga skidor som ligger i hallen som man snavar på, inga skitiga underställ som man svär över att dom luktar så illa men man har inget annat rent så man måste ha det. Alla mina vinterkläder är tvättade och undanstoppade och skidorna är uppställda på sin sommarplats. Pjäxor är rengjorda och hjälmen fått sej en hejdå-puss..nu då?

Varit i Åre i helgen, ville inte åka hem, jag vill aldrig åka hem när jag är ute på äventyr (får lixom aldrig nog). Vädret hade kunnat varit bättre och såklart på söndagen när vi skulle åka hem så sken solen från en blå himmel och liftarna till högzonen öppnade, så jag och Tina blev kvar och åkte hela dagen medans de andra rullade hemöver :)

stopp efter vägen med kaffe och äggsmörgås är ett BIG måste :)

 
stopp på chokladfabriken är oxå ett BIG måste )

 skidåkarfrukost
 
 efter en miljon triljoner försök att få till en gruppbild utan att "slåss"
knuffas eller fäktas med stavar..tja detta är det bästa vi kunde åstakomma :D
 
 
 Åre torg
 


 
 Tina bestämde sej för att skärmflyga och jag att ta mej till toppen..
 
 toppstugan
  
Tina såg några renar som hon fick med på bild..vad jag var? i min egen lilla värld såklart!

 
 
Nu när all snö är borta så kan man ju lika gärna längta efter en varm och regnfri sommar med mkt grillning och roliga äventyr. Grillning och roliga äventyr..någon?
:)
 


1 kommentar:

  1. Eller, så är det nu det börjar...
    http://www.stryn.no/sommerski/om-sommerski.aspx

    SvaraRadera