måndag 4 mars 2013

Ögonscanner, förkylning och annat oväsentligt

Följde med Madde till gymmet igår..jodå, förkylningen bröt ut och ligger nu som en pascha soffan, känns bekant! Kommunen har ett gym som vi får träna gratis på och jag har väntat ett tag på att de ska aktivera mitt passerkort..äntligen!

Har en hysteri runt mej, det äts LCHF, det är Viktväktarna, det är soppor, det är gym, det är olika gymmix pass och det  är diverse andra olika bantning/tränings metoder just nu. Tänkte att jag kunde börja dryga ut mina promenader och skidturer med nått annat (vill oxå vara med i denna hysteri..är ju så vi svenskar funkar, göra som alla andra) men har varit lite krasslig sen förra veckan och efter ett "springpass" på löpbandet så bröt det ut ordentligt...

..och som grädde på moset så funkar inte mitt passerkort som det ska, varför måste det vara koder och lösen på allt nuförtiden? Varför kan det inte bara vara en ögonscanner ist? Fatta vad lätt livet vore, bara spärra upp ögat och vips så "Välkommen i på gymmet Camilla" " God morgon Camilla! hur mkt pengar vill du ta ut?" (och så trycker man på summan typ!) eller "Varsegod och sätt ögat mot scannern, filmen ska återlämnas 18.00 imorgon, ha en trevlig kväll". Hur svårt kan det vara?

Måste ju vara svårare att stjäla nåns identitet och pengar och...tror inte direkt att nån skulle skåla ut mitt öga och sätta det på en penna och tänka -jippi..jag kom in på Kommungymmet! Men vad vet jag!

Var till Trysil och åkte skidor för några veckor sen, så roligt och så fint! Vill åka tbx och hoppas jag hinner innan säsongen är slut. Snön är vitare på andra sidan..jag lovar! :)

 
 
 
 
..jo!! kommer ni ihåg Jakob Lindner? Grabben som var med i Radiotjänstens film 1994 om att betala licens "vill du ha en snigel på ögat", den killen! Om han hade tagit vara på dessa ord och tänkt ett steg längre så skulle han kunnat tjänat storkovan.
 

 
Snigelextrakt. Tydligen så innehåller/utsöndrar dom kollagen och en massa annat som jag inte ens kan utala.
Om jag vill bli av med mina rynkor? Jodå!
Om jag kommer kräla runt i rabatterna i sommar och gnugga sniglar i ansiktet? Tveksamt!
 
Dax för en kopp te och lite whiskey..haét gött!! :)

 
 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar