tisdag 19 mars 2013

Tisdag

Hade slalom eller simning på schemat idag när jag vaknade, blev inget..hamnade på jobb och studiemässa på folket hus. Hade dock kunnat varit utan det och njutit av några timmar i skidbacken eller några simtag och en god kopp kaffe innan jobbet ist.

Sussie ringde imorse, hon och en kompis skulle dit och få lite ideér, men med tanke på att vi stod som tre fågelholkar och tittade på varann, kikade runt, tittade på varann, trängdes, kikade runt, tog nått papper och tittade på varann så vet jag inte om vi blev så mycket klokare eller fick några ideér överhuvudtaget. Vi hade då iaf varsin kasse med en hel lunta olika kataloger, papper, tuggummi och varsin penna med oss ut och som jag nu måste bära till återvinningen.

Jättemycket folk och inte vet jag väl om dessa ungdomar som skulle förespråka sina olika högskolor var så värst engagerad, men vad vet jag, jag brukar inte gå på mässor, inte söka utbildningar heller för den delen.

Spendrups var oxå där, de bjöd på Loka och annan röd dricka. Hade varit trevligare med skum :)

När jag sedan sitter på jobbet i kväll och berättar för mina arbetskamrater om denna mässa så säger dom att jag skulle passa som polis!? Och vid tre andra olika tillfällen med olika personer, utan att ens ha yppat ordet polis, utan vi pratat om jobb och om jag ska plugga vidare eller inte så har dessa tre personer sagt..polis!

Mina arbetskamrater säger att de kan se mej som en polis och ser ut som en polis när jag går!? Hur ser en polis ut? och hur går dom? Måste verkligen fundera på detta, kanske jag måste byta frisyr och kanske jag helt enkelt måste lära mej gå på ett annat vis...

..tänk om de ist hade kunnat se mej sittandes på en stubbe, med en termos och duppa en bulle ist...åhhh.

 
Dax att sova...natti natti!! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar