fredag 11 januari 2013

Stå som...

...en hockeyspelare, sluta stressa och tyngden på dalskidan..är fyrledig, helt fantiskt, man tror inte det är sant och vad är bättre än att börja ledigheten i en backe (finns nog nån, ev, kanske, möjligtvis nå bättre saker/ställen, men de är inte många). Tog en skidlektion, superduper bra och fick många saker som jag ska tänka på, så det var bara att fortsätta traggla efter lektionen. Trägen vinner!

Så om du läser detta Mats (han hette så, min skidlärare alltså) så vill jag bara säga..-jag klarade det, jag klarade det, iaf några fina svängar, iaf kanske nån..enstaka..böjen jag gjorde var fin, superfin :)

Efter att ha provar miljoner triljoner olika skidor/modeller så har jag hittat ett par..eller rättare sagt nu får det vara bra (nej Jessica, det är inga döskallar på dem, inte heller nå blommönster a la går över båda skidorna..dessa är oranga och svarta..eller om dom var oranga och vita..eller kanske oranga, vita och silver!? Vi kan säga så här..om jag hamnar i en snödriva med huvudet neråt (inte omöjligt) så kan du se mina skidor från ditt vardagsrumsfönster :)

Har kommit på, eller jag har vetat hela tiden, med tanke på allt slarv med träning och promenader att min kondition är urusel. Men jag tänkte att försöka komma i form..igen! Är så van att ligga i vassen på sommaren att det skulle vara trevligt att hejja på er andra, att få slåss om bästa strandplatsen. Så det är väl bara att lägga i högsta växeln och köra på med träning fram till solen börjar att värma...

Nä, soffläge och film..sen natti natti! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar