fredag 18 januari 2013

Frukostbuffé, mirakel och annat jox

Har gått här hemma och tittat på högarna med kläder, som små olika berg av kategorier som har legat i små prydliga högar (vill se dom som berg, känns lixom lättare på nå vis). I hallen har vi möss och vantberget, till höger i vardagsrummet..vid skrivbordet slalomklädsberget, rakt fram vid pallen längdklädesberget...ja just ja på stolen bredvid tv ligger stryklädesberget..i sovrummet i fotöljen ligger ingenstans-att-lägga-klädesberget. Man tänker att man måste få ordning men så kommer man på att det är onödigt att lägga in, vika, hänga upp alla kläder för att jag ska säkert ha dem nästa dag (sämsta ursäkten). Har haft så mycket annat för mej samt varit så trött så jag har ignorerat bergen..och lite till.

Men..de sista dagarna har jag haft energi, så nu är bergen borta, golven blänker och jag snavar inte över skidor och stavar (kan hända att jag håller på att dö och detta är sista rycket, vad vet jag?)

Har även beställt lite mer jox från Dermosil, ni vet det där hudvårdsmärket som man blir len av men som luktar lite läkemedel. Hoppas på ett mirakel och att jag ska slippa stå i duschen med jetstråle i ansiktet varje morgon, utan att lugnt kliva upp, ta denna lilla geltub och rulla under ögat och tadaa...men som sagt, människan har hoppats på mindre förr.

När jag får lite tid över ska jag försöka sätta mej och kolla upp lite mer äventyr, känns som det var längesen jag gjorde det. Finns ju så mycket jag drömmer om, ställen och saker jag vill göra och åka, kanske detta år blir det år när jag uppfyller nån av dem. Först ska vi iaf till Idre, ska bli så roligt, längtar. Och frukostbuffén ska vi inte tala om...me like :)

Kan fortfarande inte lägga upp kort, skittråkigt! Jessica har varit här och fösökt hjälpt mej, men hon gick bet och tiden räckte inte till då jag var tvungen att åka och jobba. Förhoppningsvis kommer hon underfull med vad som är fel och kommer tbx, hon brukar göra det, komma på vad det är för fel alltså...

Nä dax för sängen, natti natti!! :)

1 kommentar: