måndag 7 januari 2013

Grillspett och nya skidor

Har tillbringat denna lediga dag med att försöka prova ut ett par nya skidor, är som med en nya personer, vissa vill man fortsätta träffa och vissa kan man stå ut med för stunden och sen tack och hej! Trodde inte att man skulle kunna känna sån skillnad på skidor...men nu vet jag! :)

Så jag har åkt några åk, in och bytt skidor och åkt några åk till. Trodde jag skulle få vara nästintill ensam i backarna då jullovet var slut, icke då..studiedag, varenda unge i knähöjd var med och tampades med mej och mina olika prova-på-skidor. Inge fel med barn, jag älskar barn, men när jag åker skidor ska det inte finnas en själ framför mej, inte bredvid heller, helst inte bakom och absolut inte en liten parvel i knähöjd som åker över hela backen och gör sånna vinkelvändningar att det är stört omöjligt att ta sej förbi. När man tillslut är så irriterad och fantiserar om att trä på ungen/arna på staven som ett grillspett, det är då man inser att blodsockernivån är i botten...

..får jag en rynka i mellan ögonen (större än vanligt), blir tyst eller pratar om att trä på ungar som ett grillspett, vänligen mata mej med en chokladbit eller hänvisa till närmsta matställe..

Har iaf hittat skidor som passar mej, även provat en ny hjälm som ska jag ska köpa...wiiee..ska posera sen så får ni se :)

Om ni bara kunde förstå hur roligt det är att åka skidor (madde, alla ni andra)

Åkte förbi i skogen på vägen hem och hälsade på vänner, fick med mej en H&M katalog hem, så nu sitter jag och vill beställa. Hittade även en frisyr som jag vill ha däri..kan var all frisk luft jag fått idag eller att jag ska köpa nya skidor som gör mej så glad och energisk, blir nästan chockad över mej själv, hoppas det sitter i en stund till så jag hinner göra lite nytta härhemma.

Över kaffekoppen hos mina vänner så kom mina vänner på att jag blir 35 år iår och jag kom på att jag bara är lammkött, mina vänner kom på att det beror ju på vad man jämför med! :)

Haét gött!!







1 kommentar:

  1. Njaa... förstår verkligen inte vart mitt intresse för slalom tog vägen... Kanske nånstans mellan åksjukan o spökfingrarna i stolsliften ;-)

    SvaraRadera