söndag 1 december 2013

Snöbrist och ögonfransar

Ligger utsträckt i soffan, sörplar kaffe och tittar på skidor på tv. Väntar på att det ska snöa men det ser dåligt ut på den fronten, inte ens en ynka snöflinga.

Har så fruktansvärt ont i fötterna efter fredagens stapplandes i klackisar. I vanliga fall så kan det gå vägen, någorlunda iallafall, om man sitter helt still i en soffa på krogen. Men i fredags så var det dansgolvet som hägrade och jag gör aldrig om det, dansa i dessa bruna klackisar alltså. Så är det någon som är i behov av ett par bruna klackisar..så finns dom att hämta nedanför min balkong.

Är så sugen på att förlänga ögonfransarna, men "snålheten" vill inte riktigt släppa. Är skitdyrt och så måste man fylla på dem med jämna mellanrum. Jag räknar allt förtillfället i liftkort, mat och nån öl ute är lika med ett liftkort, sushi och en påse godis är lika med ett liftkort..ja ni fattar!

Har räknat ut att om jag fixar ögonfransarna så spar jag tre minuter i tid varje morgon. En minut att stå och stirra på mej själv i spegeln och fundera på att det borde vara förbjudet att börja arbeta så tidigt, en andra minut att dra på sej mascaran och en tredje minut att försöka rätta till eländet, eftersom man inte hade öppnat ögonen riktigt på minut två...

Längtar ut, var längesen jag var ut på nå äventyr, om även ett litet. Har iallafall bokat skidresa nr två...wiieee. Har några fler ställen som jag vill tbx till, få se hur vintern blir, gäller bara att få nån med sej...äventyr, någon?

Dax att börja röra på sej, ha en fin första advent..tjingeling! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar