lördag 14 december 2013

Lördag a´la soffhäng

Sitter iklädd i Bridget Jones trosor (tanken var att jag skulle byta om för en promenad), skidhjälm och ljuvliga ögonfransar (ja, jag vet) och tittar på Per Morberg medans han vispar runt i köket. Många har lite svårt för honom, men jag gillar honom skarpt, hur kan man inte tycka om någon som skvätter, vispar runt med händerna, smakar av med fingrarna och tappar hälften av allt på golvet?

Var tvungen att lägga fram skidorna och titta på dom (fan vad jag vill åka) och prova pjäxorna och hjälmen, bara för att! Dom sitter som gjutet, hoppas bara att det inte går nå brandlarm i huset och vi måste utrymma, skulle jag överleva skulle det bli aningens jobbigt, man vill ju inte att grannarna ska titta snett på en...

...och ni som har hundar vet hur det är när man plockar fram resväskan och ska åka iväg, hunden känner det på sej, det är lika med mina skidor, dom vet att det är nått i görningen, att det snart är dax, hela vardagsrumsgolvet vibrerar här hemma. Så vad pysslar ni med då?

Tråkiga är att det ena dagen är det kallt och mycket snö, andra dagen fem plusgrader, slask och grönt..

Är färdig med julklappshandlingen och har handlat årets julkreation till juldagen, en klänning med en dragkedja i ryggen, som jag varken kan dra upp eller ner själv, och ett par nya skor med minimal klack som jag har tryckt ner något träjox i som jag lånat av pappa, som man trycker ut skor med...typ! Blir spännande och se hur detta kommer bli med en gnutta alkohol.

Fick en förfrågan om jag ville åka till storstaden och springa ett lopp i maj, klart jag vill, superduper skoj, övernattning (förhoppningsvis) och god mat som belöning. Alltid roligt att ha någonting att träna till, min springa-lopp kompis skulle få välja antalet km..ångrar dock det!

Haét gött och kör försiktigt! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar