fredag 10 juli 2015

New York

Sitter och tittar ut på den svenska sommaren, tretton grader och igenmulet. Det positiva är att det inte regnar idag och att man sover gott om natten utan att behöva ligga med en kylklamp på magen. Det mindre positiva är att den fina bruna nyans som fanns på min kropp efter de stackars få dagarna med sol och bad, sakteliga börjar återgå till en blekvit nyans igen..

Varit till New York en vecka med mina "nya" resekompanjoner (en resa kommer aldrig ensam..typ!). Har inte flygit på många år men tog igen det ganska snabbt med att besöka fem olika flygplatser i fyra olika länder, tagit fingeravtryck, blivit fotograferad, tagit av skor och tagit på skor, resetillstånd och andra papper att fylla i, om jag har begått mord, om jag tänker begå mord, om jag klappat något djur, och om jag har med mig en tex en tv-apparat till någon (ja, för en tv släpar man ju gärna med sig..!?) osv osv...

...en resa som var över förväntan, runt trettio grader och sol nästan varje dag och ett genomsnitt på 1,8 mils promenerande varje dag. Sett allt och lite till, alla kända sevärdheter till mindre kända sevärdheter, gått på kända platser och mindre kända platser, båttur, insupit staden, insupit alkohol, insupit solen..tja insupit det mesta, och allt detta med världens bästa guide som berättade allt och lite till.

..jo, vi försökte motstå, men till slut så intog shoppingdjävulen våra kroppar och vi hade inget att säga till om.


 
 
 
 


 
 
 

Skulle ta Wall Street maskot-tjur på kulorna, för "lycka", men omöjligt att komma fram eller ta ett ordentligt kort...jävla turister...


 
 


Tjenixen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar