måndag 17 mars 2014

Ledig måndag

Dagarna rullar på, vintern som aldrig kom är på väg att ta slut. Blev ingen skotertur som jag brukar ha "snikat" till mej varje vinter, de fina dagarna på ljungåsen med kaffetermosen blev inte heller av, så jag har förlängt den sk vintern med en resa till Sälen, samt bokat in mej på ett vandrarhem i Åre, ska krama ur den snö som finns kvar om det så ska vara det sista jag gör :)

Eftersom jag bott i underställ, arbetskläder och mjukisar de senaste månaderna så får man ju lite smått panik när man inser att shit, kanske skulle behöva en ny vår-jacka, nya jeans, nya toppar..u name it! Allt är gammalt, slitet, trasigt och av någon konstig anledning lite trångt..

..underkläderna tar slut aldeles för fort, om det är för att jag tvättar för sällan eller om jag rensat och kastat, min garderob är verkligen på upphällningen. Kan inte gå ut på krogen heller för jag har en skjortblus och en topp som tävlar med varann (ja, jag vet!).

Har varit ledig idag och tänkte jag skulle börja titta runt efter allt som jag behöver, har inte ens en ryggsäck för kaffetermosen och äggsmörgåsarna om jag ska ut på vift, känns ju sådär att stoppa ner allt i en Ica-kasse när man ska ut i blåbärsriset och trava...

...så tog mej en kik på byn och köpte mej en svart jacka. Åkte till Borlänge och lämnade tbx den svarta jackan och provade en gråaktig jacka ist, men hängde tbx den och provade några till, tja ni fattar ju, inte konstigt man inte har några kläder. Kom hem med en ny mascara och Verum hälsofil, jag som inte ens tycker om fil..

..förhoppningsvis går nästa shoppingtur bättre :)

 
 
Tjenixen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar