lördag 29 mars 2014

Allt och lite till

Har balkongdörren öppen och känner ett hav av olika grilldofter, som lite för bränd Hot Dogs, god köttbit som legat i en gudomlig marinad, grillade champinjoner och jo kan nog känna doften av en god, kall öl oxå! Har sagt det förr och säger det igen, det borde vara strängeliga förbjudet att grilla utan att bjuda in minst en av sina "lägenhetsvänner". Har ni någon gång funderat över hur vi har det? nej just det, fundera på det ni...

...nej jag får inte grilla på balkongen och nej jag har ingen elgrill! :)



Huvudvärken som inte ville släppa har gjort det nu. Den kom från nacke och axlar och om man får välja mellan pest eller kolera så tar jag hellre det ena. Kan ju alltid försöka knåda sej själv eller trycka nacken mot stolstödet (ja, jag har provat!).

Våren är här, den kom som ett bombnedslag. Solen börjar värma, blommor och vårdoft. Folk cyklar i linne utanför, jag hör skratt och killen utanför slänger med påsen lite extra och ser glad ut, ger mej fan på att han är bjuden på grillat!

Hoppas vädret håller i sej till oktober minst, vill kunna äta äggsmörgås vid nån tjärn utan att släpa med mej en presenning, paddla kajak utan regnställ, dricka vin och äta räkor vid havet utan paraply och åka på roadtrip utan att vindrutetorkarna ska få fnatt och tja..göra allt och lite till i ett regnfritt väder helt enkelt.

..så grilla, knåda axlar och göra allt och lite till, någon?

..jo, har en ny frisyr och ny hårfärg igen, går mot ljusare tider. Så glöm inte att ställa fram klockan innan ni somnar.


Tjenixen! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar